
שוק העבודה המשתנה במהרה מביא עמו שינויים משמעותיים בכללי המשחק. בייחוד בעידן המאפשר עבודה מרחוק, שימור והנעת עובדים הפכו למשימות מורכבות, אשר צורכות זמן ומשאבים רבים מארגון
תחום זה, המובל במשרדנו על ידי ד"ר אופיר פרנקל, בעלת מומחיות בפסיכולוגיה עסקית וארגונית, הינו קריטי להצלחתו של עסק וליכולתו לייצר ולשמר מבנה ארגוני ומערכת בריאה המאפשרת צמיחה והתפתחות הן לעסק והן לאנשיו.
ניהול מוצלח והנעת עובדים אפקטיבית נובעים ממכלול של פעולות, תפיסות והבנות בין העסק לאנשיו. אנו מאמינים שמעבר לתמורה הבסיסית של שכר עבודה ומודל כזה או אחר של בונוסים, ישנם תגמולים שונים וערכים מוספים אשר עובדים או מנהלים בארגון מבקשים לקבל לעצמם.
רבים מהמנהלים ובעלי עסקים מבינים היטב את הצורך להנעה לפעולה של לקוחות ועם זאת הנעת העובדים נשכחת לעיתים רבות, מתוך התפיסה שעבור השכר שהם מקבלים הם אמורים לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר. עיקרון זה הוא נכון כאידיאל, ועם זאת המציאות מוכיחה אחרת.
מחקרים רבים מוכיחים כי בעוד מנהלים תופסים את השכר, אפשרויות הקידום והתנאים הנלווים כמשמעותיים עבור עובדיהם, העובדים לעומתם מחשיבים דווקא את החיבור ה"אורגני" שלהם לארגון ככזה המאפשר להם להתמיד ולשאוף להצטיין בעבודתם. בין המניעים המשמעותיים, ניתן לראות ערכים של תחושת השייכות לארגון, הערכת המנהלים והחיבור לחבריהם לעבודה.
במסגרת עבודתנו בארגונים, אנו פועלים לזהות את המניעים והחסמים של עובדי ומנהלי הארגון ובהתאם אנו מבנים תהליכים לשימור על ידי הפחתת שחיקת העובדים ולהגברת יעילות העובדים על ידי מיקוד נכון שלהם. הדרכים לכך הן רבות ומגוונות ומותאמות באופן אישי לכל ארגון. בין היתר, אנו פועלים להנחלת תפיסת העובדים כשותפים, יצירת דרכים ומודלים לתגמול ובמקרים אחרים באמצעות ליווי המנהלים עצמם.
חשוב לציין כי תהליכי מדידה כאלו ואחרים לא נועדו רק עבור המנהלים ולא נכון להניחם או להציגם כחרב על צווארם של העובדים. לתפיסתנו, כלי מדידה והשיתוף של העובדים בהם, מטרתם גם לסייע לעובד להבין טוב יותר את עבודתו ואת האפקט המושג ממנה. לעיתים רבות, מדידה ובקרה נכונה יכולות אף לשמש את העובד ככלי לשיפור תחושת הערך שהוא מעניק לארגון.